Skip to main content

A hírlevél műfaja nem megy ki a divatból, továbbra is hatékony eszköze a közönség elérésének. Mikre érdemes figyelni, ha szeretnénk fenntartani a figyelmet és szeretnénk minél jobb elérést generálni?

A postafiókok egyre telítettebbek, a szolgáltatók pedig nagyobb hangsúlyt fektetnek a védelemre. A felhasználók nem töltenek sok időt a mérlegeléssel: egyre gyorsabban döntenek arról, hogy mit kérnek és mit nem. Éppen ezért már eddig is hangsúlyos volt a személyre szabás, az inaktivitás, amit a jövőben még fokozottabb odafigyeléssel kell kezelni. Nézzük, milyen trendek várhatók 2026-ban!

Marketing és technológia kéz a kézben

A márkák versenyelőnye gyakran ott dől el, hogy a technikai alapok rendben vannak-e, és milyen gyorsan reagálnak a reputációromlásra. A marketing és az IT (ESP/CRM beállítások) kapcsolata ezért szorosabb lesz.

Az elmúlt két évben a nagy szolgáltatók egyértelmű irányt jelöltek ki:

  • A Gmailnél a tömeges küldők esetében elvárt az SPF + DKIM + DMARC  (és ez ajánlott mindenkinek).
  • Az Outlook (Microsoft) 2025-ben bejelentette: nagy volumenű küldésnél (napi 5000 felett) kötelezővé válik az SPF/DKIM/DMARC megfelelés, a nem megfelelő levelek először mindenképp a spam mappába érkeznek.
  • A „one-click unsubscribe” mára nem extra, hanem elvárás.

Márkajel mint vizuális megerősítés

A BIMI (Brand Indicators for Message Identification) már korábban megjelent, de még sok márkánál várat magára a bevezetése. Ez az egyszerű vizuális megerősítés növeli a bizalmat, csökkenti a bizonytalanságot, ami egy ekkora digitális zajban valódi érték.

A BIMI működéséhez jellemzően DMARC hitelesítés szükséges, és egyes szolgáltatók (különösen Gmail) esetén tanúsítványos logó (VMC vagy újabb irányokban CMC) válik relevánssá.

Az AI és a folyamatoptimalizálás

Amikor az AI berobbant, leginkább a subject line-ok, a CTA-k megírásában segített, de az előrejelzések szerint 2026-ban a fókusz inkább a folyamatoptimalizáláson lesz, nem a szövegíráson (tartalom, szegmentáció, tesztelés, analitika).

Mit jelent ez gyakorlatban?

  • tudatosabb szegmentáció (felhasználói viselkedés, termékhasználat, csatornapreferencia),
  • prediktív küldési idő,
  • automatikus A/B variációk

Mit mérünk 2026-ban?

A hírlevélelemzések során a megnyitási arány már kevésbé megbízható szám. Ezért az analitikák inkább a kattintásokat, az „onsite” viselkedést, a konverziót és a bevételeket hangsúlyozzák, és nem egyetlen mutatóra fókuszálnak.

Interaktivitás

Az interaktav elemek beemelése az edm-ekbe tovább erősödik 2026-ban: kvízekkel, szavazással, gamifikációval, dinamikus elemekkel még izgalmasabbá lehet tenni a hírleveleket. Azonban az AMP (Accelerated Mobile Pages) támogatottsága még továbbra sem jelenik meg minden szolgáltatónál, ezért az interaktív élményt érdemes klasszikus HTML háttérrel tervezni.

Dizájn és UX: mobilnézet, sötét mód és akadálymentesség

A sötét mód és a mobilra optimalizálás már korábban megjelent az e-mailek tervezése esetén, de ez 2026-ban már alapelvárás lesz. Ami viszont újdonságnak számít, az az akadálymentesség. Az EU-ban az European Accessibility Act alkalmazása 2025. június 28-tól releváns termékekre és szolgáltatásokra, a levelekben pedig leginkább az alábbiakban mutatkozik meg:

  • jól strukturált (értelmezhető) HTML,
  • megfelelő kontraszt,
  • alt-textek,
  • billentyűzet-/screen reader-barát megoldások,
  • animációk ésszerű használata.