Mindannyian jól tudjuk, hogy az alábbi három lehetőség közül – jó, gyors vagy olcsó – egyszerre csak kettő valósulhat meg
A munka elvégezhető
1. jól és gyorsan, ami rengeteg pénzbe kerül,
2. olcsón és jól, ami örökké tart,
3. gyorsan és olcsón, ami általában rossz minőséget eredményez.
Az AI célja, hogy ezt az axiómát végleg megdöntse, mert bár a „kettő a háromból” nem rossz arány… de nem is túl jó.
Mit igényelnek leginkább a hirdetők és ügyfeleik – és hogyan segíthet az AI?
A kampányok hatékonysága, illetve a vállalatok bevételi mutatói szorosan összefüggnek a kreatív, díjnyertes reklámokkal, amelyeket általában a legdrágább reklámügynökségek készítenek.
Számos tanulmány bizonyítja, hogy a kreativitás jelentősen befolyásolja a vállalat eredményességét. Egy 2023-as Kantar CrossMedia kutatás szerint:
„A kreatív minőség a médiahatás közel 50%-ához járul hozzá, messze felülmúlva az elérés vagy az érintkezési pontok gyakoriságának szerepét. Amikor pedig hozzáadjuk a hatékony és következetes kreativitás szinergiahatását, ami minden médiacsatornán jelen van, ez az arány eléri az 55%-ot.”
Forrás: Kantar tanulmány

A Cannes-i reklámfesztivál archív adatai is azt mutatják, hogy a rendszeresen díjazott cégek a jól ismert vállalati óriások közül kerülnek ki. 2000 óta a Volkswagen közel 740 rövidlistás jelölést és érmet kapott, a Nike 516-ot, míg a Procter & Gamble 450-et.
Forrás: Fast Company cikk
Figyelemre méltó, hogy a fenti nyertesek mind az első opciót választották – a három lehetőség közül a legdrágábbat.
Hogyan segíthet az AI?
Az AI képes pillanatok alatt átfésülni a kutatási adatokat, valamint villámgyors, mélyreható, célzott fogyasztói és versenytársi elemzéseket végezni bármely vállalat számára. Ez a folyamat, amely eddig heteket vett igénybe és jelentős költségekkel járt, néhány percre rövidülhet.

A legfrissebb független kutatások szerint már pusztán a nehézkes kutatási és brief-készítési folyamat kiküszöbölésével a vállalatok a marketingköltségeik több mint 30%-át megtakaríthatják. Amennyiben az AI-alapú kutatások célzottan alkalmazhatók…
„A 200 milliárd dolláros fekete lyuk: a marketingesek a költségvetés harmadát pazarolják el rossz briefekre és nem létező stratégiákra…”
Az AI segítségével az első opció – a jól és gyorsan – végre minden reklámügynökség és ügyfél számára elérhetővé válhat. Ezáltal nem a kisebb költségvetésű startupokat és kisvállalkozásokat sújtja, hanem minden szereplő számára kiegyenlítettebb versenyfeltételeket teremt.
