Skip to main content

A marketingkampányokban a személyre szabott tartalom már nem luxus, hanem szinte alapelv – a vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a márkák ismerjék őket, és értsék vásárlási szokásaikat. Hogyan működik ez a gyakorlatban?

Kutatások igazolják, hogy a perszonalizált e-maileket magasabb százalékban nyitják meg a potenciális vásárlók, sőt a fogyasztók nagyobb eséllyel választanak olyan márkát, ami személyre szabott élményt nyújt. Ez is bizonyítja, hogy a vásárlók értékelik, ha a márka „érzi” őket, és inspirál, visszajelez.

Ma már a technológia rengeteg olyan eszközt ad a márkák kezébe, amik segítik a valódi kapcsolat megteremtését – a cél az, hogy a fogyasztó azt érezze: „ez rólam szól”.

Nézzünk pár nemzetközi és hazai példát a sikeres perszonalizált kampányokra!

Coca-Cola – „Share a Coke”

A Coca-Cola 2011-ben, Ausztráliában rukkolt elő először a nevekkel, becenevekkel ellátott üdítővel – a többi, ahogy mondani szokták, történelem. A kampányt több mint 80 országban vezették be, és Ausztráliában 7%-kal nőtt az eladás a kampány során.

Spotify – Wrapped

Decemberben egymást érik a Spotify Wrapped posztok a közösségi média felületein. A személyre szabott statisztikák – legtöbbet hallgatott számok, előadók, műfajok – egy megosztható formátummal több tízmillió megosztást generálnak évente, ami meglehetősen költséghatékony módja a reklámnak, és tökéletes példája annak, hogyan kell érzelmi kapcsolódást teremteni a fogyasztóval.

Netflix – Személyre szabott indexképek

A Netflix nemcsak azt figyeli, hogy mit nézünk, hanem azt is, hogyan reagálunk a vizuális elemekre. Ennek köszönhető, hogy az egyes filmeket más-más indexképekkel jeleníti meg: ha valaki jobban szereti a romantikus filmeket, akkor a borítón egy romantikus hangulatú kép lesz, míg más felhasználóknak eltérő hangulatú indexképekkel ajánlja ugyanazt a filmet.

OTP – Személyre szabott ajánlatok

Az OTP mobilalkalmazása az ügyfél szokásai alapján jelenít meg különböző pénzügyi – megtakarítás, hitel, befektetés – ajánlatokat. Ha valaki például gyakran utazik, akkor deviza alapú termékeket ajánlanak számára.

Meska – Kézműves termékek egyedi ajánlatokkal

A Meska kézműves termékek piactere, így a személyesség eleve adott, de ők nem állnak meg ennyinél: a rendszer megjegyzi a felhasználók preferenciáit, és azok alapján ajánl újabb termékeket, sőt személyre szabott hírleveleket kapnak vásárlási szokásaik alapján.

Összegzés

Nem kérdés, hogy a perszonalizációval a márkák olyan plusz elérést – és bevételt – generálhatnak, amik túlmutatnak egy átlagos kampány sikerességén. Éppen ezért érdemes megfontolni ezek alkalmazását és beépítését a kommunikációba, hogy a vásárlók és a fogyasztók minél elkötelezettebbek legyenek a márkánkkal szemben.